Etiketter

søndag den 22. januar 2012

Madplan uge 4




Hver søndag laver jeg madplan og den kan i lige så godt for nytte af også. Denne søndag morgen vågnede jeg som den første, hvilket er noget af en bedrift siden børnene eller altid er først oppe. Så mens faren har taget børnene og dyner med på sofaen vil jeg få styr på næste uges madplan.

Madplanen laves ud fra at jeg har en liste over hvad der er i fryseren - som  næsten altid holder stik (men nogle gange får jeg ikke den opdateret) - og så kigger jeg i kolonial skuffen......(falder jo nogle gange over noget spændende eller et godt tilbud når jeg er ude og handle)

Har ikke nogle grundprincipper i madplanen men forsøger at holde mig til at der skal være grønt hver dag og det skal være varieret. Ville gerne have indlagt en kødfri dag, men da herren i huset har nedlagt veto mod dette bliver der lavet kød hverdag (eller i hvert fald til ham...). Yderligere er der altid indlagt en "restedag" for der kan være en dag hvor der er nok rester eller man inviteres i byen.

I denne uge fandt jeg økologiske perlebyg i skuffenPerlebyg

Perlebyg er polerede bygkerner. Perlebyg er et sundt alternativ til ris, men er ikke et fuldkornsprodukt, fordi hele kornet ikke er med.

Planlægger også altid en omgang bagning som kan være alt fra boller, pizzasnegle til kager. I denne uge er det havregrynskager som skal bages da det altid er rart at have lidt til den søde tand....og så er der jo havregryn i så de må jo være sunde..................


Madplan uge 4

  • Mandag: Pasta med feta og squash. Opskrift
  • Tirsdag: Kyllingelår med bulgursalat. Opskrift bulgursalat
  • Onsdag: Lasagne med grøn salat
  • Torsdag: "Restedag"
  • Fredag: Krabbeklør og rejer med groft brød og grønt
  • Lørdag: Perlebygrisotto med svampe Opskrift
  • Søndag: Hjemmelavet burger
  • Bagning: Havregrynskager. Opskrift

Ingen kommentarer:

Send en kommentar